Llegums

Mongeta de Castellfollit del Boix seca

Llegum de Proximitat

LLEGUM SEC LLEGUM DE PROXIMITAT VARIETAT LOCAL APTE PER A VEGANS SENSE AL·LÈRGENS SENSE GLUTEN
La Mongeta de Castellfollit del Boix, de nom científic Phaseolus vulgaris L. i d’origen meso americà, és autòctona del municipi bagenc de Castellfollit del Boix. Es tracta d'una llavor i una planta amb caràcters propis d'interès agrari de Catalunya ben adaptada a la terra de secà i al clima de la comarca del Bages. Se sembra aproximadament a finals d'abril i es recull cap a l'agost o setembre, depenent sempre de les condicions climàtiques. Dóna llavors petites i aplanades, de color blanc i aparença entre rectangular i ovalada que han inspirat a anomenar-les “Llavors d'or blanc”.

La Mongeta de Castellfollit del Boix destaca per la seva textura fina i equilibrada, de pell poc perceptible i per una bona resistència a la cocció presentant baixa farinositat. És una mongeta tendra i gustosa. Els seus usos culinaris tradicionals la combinen molt bé amb botifarra i cansalada a la brasa, amb truita o guisada amb carn, ceba o bolets. Ideal també per a la creació de plats vegans.

CATEGORIA:

  • · Extra


CONREADA A:

  • · Castellfollit del Boix (Bages)


ENVASADA A:

  • · Fonollosa (Bages)


INGREDIENTS:

  • · Mongeta de Castellfollit del Boix seca


AL·LÈRGENS:

  • · Sense al·lèrgens. Sense gluten


FORMAT:

  • · Sac 5 kg


VENDA MAJORISTA AL SECTOR:

  • · Horeca, Distribució, Indústria i Minorista


Més informació

Els sectors HoReCa (Hotels, Restaurants i Cafeteries/Càtering), , Indústria Minorista i Distribució interessats en comprar llegums secs us recomanem omplir el formulari de contacte per tal de poder rebre un servei personalitzat i gaudir de les nostres promocions, ofertes i preus especials.
Els nostres llegums secs es venen a domicili particular a través de la nostra botiga online.